Система фізичного виховання в області функціонує
відповідно до таких державних нормативних документів:
1.Державна
програма розвитку фізичної культури і спорту на 2007-2011 рр. (затверджена
Постановою Кабінету Міністрів України № 1594 від 15.11.2006р.).
2.Положення
про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних,
загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України
(затверджено наказом МОН України від 02.08.2005 р. № 458).
3.Наказ
МОН України № 956 від 22.10.2008 «Про заходи щодо вдосконалення роботи з
фізичного виховання та збереження здоров’я школярів у навчальних закладах України»;
4.Наказ
МОН України № 1008 від 06.11.2008р. «Про невідкладні заходи щодо збереження
здоров’я учнів під час проведення занять з фізичної культури, захисту Вітчизни
та позакласних спортивно-масових заходів»;
5.Наказ
МОН України № 1078 від 27.11.2008р. «Про затвердження заходів, спрямованих на
реформування системи фізичного виховання учнів на студентської молоді у навчальних
закладах України»;
6.Наказ
МОН України і МОЗ України № 518/674 від 20.07.2009р. «Про затвердження
Положення про медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів у загальноосвітніх
навчальних закладах».
Згідно з зазначеними документами, зважаючи на важливість збереження, зміцнення,
формування здоров’я учнів, виокремлюємо такі пріоритетні напрямки модернізації
системи фізичного виховання в дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладах
Запорізької області:
–узгодити
до єдиного логічного циклу навчальний і позакласний процеси фізичного виховання
учнів;
–вдосконалити
лікарсько-педагогічний контроль за фізичним вихованням і здоров’ям учнів;
–збільшити
обсяг рухової активності учнів за рахунок шкільного компоненту, варіативної
частини навчального плану;
–здійснювати
об’єктивізацію методів оцінки та вдосконалення фізичного, моторного розвитку
учнів на засадах урахування вікових психофізіологічних характеристик;
-«Фізична
культура в школі» [Т.Ю.Круцевич, С.М.Дятленко та ін. / «Літера ЛТД», 2009] –
учні 5-10 класів;
-«Основи
здоров’я і фізична культура» для загальноосвітніх навчальних закладів. 11 класи
[М.Д.Зубалій, «Початкова школа», 2001р.] – учні 10-11 класів;
-«Навчальна
програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів.
Спортивний профіль. 10-11 класи», рекомендована МОН України лист МОН України
від 14.01.04 № 1/11-95, яка надрукована в журналі «Фізичне виховання в школі»,
№ 2, 2004 р. – учні класів спортивного профілю;
-«Формування
основ фізичної культури особистості» [упорядник – О.П.Аксьонова, затверджена
НМР КЗ «ЗОІППО» ЗОР, протокол № 4 від 23.06.2009р.] – учні допрофільних
спортивних класів.
Спрямованість навчальних
занять (уроків) на всіх ступенях навчання з фізичної культури характеризується:
–формуванням основ теоретико-методичних знань про
фізкультурну діяльність і спортивний гарт;
–чергуванням вправ і рухових завдань високої та низької
інтенсивності за умов узгодження з індивідуальним рівнем адаптаційних
можливостей організму кожного учня;
–розширенням комунікативного досвіду учнів у процесі
спільної діяльності пошукового змісту;
–логічним введенням нових елементів освіти, інтегруванням
різних видів рухової активності учнів;
–опануванням учнями вмінь використовувати різні системи та
види фізичних вправ, оздоровчих методик під час самостійних занять фізичною
культурою;
–розширенням адаптивних і функціональних можливостей учнів
на засадах індивідуально-диференційованих підходів до організації їхньої
роботи;
–відведення певного навчального часу на роботу в режимі
спортивного (кондиційного) тренування;
–розвитком індивідуальних якостей особистості через
особистісно-діяльнісний підхід;
–контролем, який спрямований на рівень сформованості
комунікативної, теоретичної, рухової, здоров’язбережувальної компетенції учнів;
–адаптуванням планування навчального процесу з фізичної
культури до певного контингенту учнів, традицій освітнього закладу та регіону,
навчально-спортивної бази та сучасних вимог.